Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí
Cingrová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Pavlovská, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce "Rodičovský výběr základních škol ve městě Vrchlabí" je zjistit a popsat, jaké strategie využívají rodiče při výběru základních škol na malém městě, konkrétně ve Vrchlabí. Text se zabývá tím, jakým způsobem rodiče ovlivňují vzdělávací dráhu svých dětí a jaké faktory hrají roli při rozhodování ohledně výběru základní školy. V návaznosti na to se pokouší odhalit a objasnit rozdílné strategie rodičů z maloměsta oproti těm, které měli rodiče před několika lety v Praze. Práce poukazuje na rodiče jakožto na aktéry vzdělávací politiky, snaží se zjistit možnosti zapojení se do jejího utváření a následně odhalit, do jaké míry tyto možnosti rodiče využívají. Práce popisuje možné nerovnosti ve vzdělávání a jejich vliv na vzdělávací dráhu dítěte. Ukazuje odlišnosti mezi základními školami, které umožňuje současný vzdělávací systém České republiky a jaké odlišnosti existují mezi jednotlivými základními školami ve Vrchlabí. Popisuje změny, které nastaly v minulosti v povinné školní docházce. Dále se snaží ukázat, jak velký vliv na rodičovské volby má vlastní zkušenost. Další část textu vychází z rozhovorů, které byly uskutečněny s matkami dětí navštěvujících první třídy na vrchlabských základních školách. Analyzuje a popisuje rodiči zvolené strategie při výběru základních škol a jejich...
Vývoj vysokých škol v České republice a způsoby financování terciárního vzdělávání
Vladíková, Iva ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Rovná, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je rozdělená na dvě části. První část se zabývá vývojem vysokých škol v České republice po roce 1989 a zaměřuje se na soukromé vysokoškolské instituce, jejichž vznik umožnil vysokoškolský zákon z roku 1998. V současné době jich na našem území působí 44 a studuje zde téměř 40 tisíc studentů. Práce se dále zabývá připravovanou reformou vysokých škol a konkurenčním prostředím, které veřejné a soukromé vysoké školy vytvářejí. Druhá část mapuje hospodaření a financování soukromých vysokých škol podle právní formy a řeší také propagační a marketingovou komunikaci s potencionálními uchazeči o studium a s veřejností. Cílem práce je zmapovat vývoj soukromých vysokých škol v České republice a porovnat způsoby, možnosti financování soukromých a veřejných vysokých škol.
Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR a v Dánsku
Beneš, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu financování vzdělávání v České republice a Dánsku a zdrojům, které jsou s tímto odvětvím spjaté. Je zaměřena na všechny stupně vzdělávací soustavy a způsoby jejich financování z veřejných prostředků. V hlavní části jsou porovnány systémy financování vzdělávacích soustav se zdůrazněním rozdílů mezi oběma zeměmi. Následně je zde zachycen vývoj celkových a dílčích veřejných výdajů na vzdělávání včetně vztahu s hlavními makroekonomickými veličinami. V závěru jsou nastíněny návrhy na převzetí určitých prvků z dánského do českého modelu financování vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.